Dansk vindudvikler skal dække 55.000 europæiske husstandes strømforbrug

Mens verdens klima- og energipolitikere mødes i Marokko for at bremse klimaforandringerne, gør  den danske projektudvikler, European Energy, ambitionerne til virkelighed rundt om i Europa.

European Energy har netop lukket flere projektfinansierings aftaler til en værdi af mere end 1 mia. kr. Finansieringen dækker opførelsen af 88,7 MW vindenergi i tre forskellige europæiske lande. Projekterne er placeret i Finland (13,8 MW), Tyskland (54,9 MW) og Italien (20 MW), og vil tilsammen kunne dække strømforbruget i mere end 55.000 europæiske husstande når de forbindes til nettet i 2016 og 2017.

Projekterne er finansieret af tyske banker, og der har generelt været stor interesse i projekterne fra institutionelle investorer. Det afspejler ifølge Knud-Erik Andersen, der er CEO i European Energy, at grøn energi er et investeringsobjekt, der tilbyder stabile afkast og lav risiko. Han siger: Jeg er glad fordi aftalerne betyder at vi kan levere mere klima-venlig energi til europæerne. Og vi er tilfredse med for at kunne fastholde et højt aktivitetsniveau i flere europæiske lande samtidig”

For mere info, kontakt Communications manager Anna Riis Hedegaard at arh@europeanenergy.dk or +45 20 70 84 02

EES IT Admin