Q2: European Energy hæver forventningerne til årets resultat

European Energy har haft en positiv udvikling i salg og byggeaktiviteter i andet kvartal af 2017, og endte kvartalet med et overskud på 1,1 mio. EUR. European Energy øger nu forventningerne til årets resultat før skat fra 17-22 mio. EUR til mellem 23 og 26 mio. EUR.

Gruppens resultat før skat udgjorde 1,1 mio. EUR baseret baseret på en omsætning på 10,1 mio. EUR. Pengestrømmen har været positiv, og koncernen har fastholdt et højt niveau af likvide midler, svarende til 21,0 mio. EUR ultimo kvartalet. Koncernens resultat før skat for 1. halvår af 2017 svarer til 5,5 mio. EUR. Til sammenligning var resultatet før skal i 1. halvår af 2016 4,1 mio. EUR.

European Energy har nettilsluttet 27 MW vind i 2. kvartal. 81 MW vind og solenergi er under opførelse, og yderligere 302 MW er byggeklare.

Timingen af salg af parker har stor indflydelse på gruppens resultater. I anden kvartal har European Energy solgt en solpark på 5 MW (brutto) og yderligere 37 MW vind og sol (brutto) er blevet solgt efter udgangen af . kvartal. Desuden er der indgået betingede salgsaftaler for 39 MW (brutto) vind og sol. Disse salg forventes endelig lukket i løbet af 2017 og starten af 2018.

På baggrund af denne udvikling øger European Energy forventningerne til årets resultat før skat fra 17-22 mio. EUR til mellem 23 og 26 mio. EUR. European Energy øgede også forventningerne til årets resultat i forbindelse med udgivelsen af den første kvartalsrapport for 2017. CEO Knud Erik Andersen siger: "Der er stor interesse for vores grønne energiprojekter blandt institutionelle investorer, der er på udkig efter langsigtede lavrisiko investeringsprojekter. Det afspejler sig i vores salg, og betyder at vi har formået at overgå vores forventninger. "

I løbet af tredje kvartal af 2017 har European Energy A / S succesfuldt refinansieret det udestående obligationslån med udløb 03/2018 på 45 mio. EUR med et obligationslån på 60 mio. EUR. Det nye obligationslån udløber 05/2021, og har en lavere kupon på Euribor 3M + 7,0%. Obligationen vil blive noteret på NASDAQ København. Den udestående obligation på 45 mio. EUR er afnoteret fra NASDAQ Stockholm og tilbagebetalt i juli måned.

Se hele rapporten her: http://europeanenergy.dk/fileadmin/ee_files/Investor_Relations_Material/Q217_Quarterly_Report_EE_Group.pdf

For mere information, kontakt communications and public affairs manager Anna Riis Hedegaard, T: 20708402 E: arh@europeanenergy.dk

EES IT Admin