European Energy vinder 82 MW på auktion i Brasilien med Nordic Power Partners

Nordic Power Partners har udbygget sit fodaftryk på det brasilianske energimarked yderligere ved at blive tildelt en PPA (strømsalgsaftale) for 82 MW vindkapacitet. PPA’en blev tildelt som led i en nyligt afholdt auktion. De 82 MW kommer oven i de 180 MW, som Nordic Power Partners tidligere har vundet i auktioner i Brasilien.

European Energys adm. direktør, Knud Erik Andersen, udtaler: ”Vi er meget tilfredse med at vinde denne konkurrenceprægede auktion i Brasilien ved at kombinere European Energys erfaring med udvikling, finansiering og opførsel af vedvarende energi og IFUs erfaring med at investere i emerging markets.

Nordic Power Partners er i øjeblikket i gang med at bygge et 90 MW solcelleanlæg i Brasilien og har yderligere 210 MW byggeklare projekter i deres brasilianske portefølje, som endnu ikke har PPA’er.

Nordic Power Partners er et samarbejde mellem Klimainvesteringsfonden, der administreres af Investeringsfonden for Udviklingslande (IFU), og European Energy.

For yderligere information kontakt venligst bestyrelsesformand Jens-Peter Zink E: jpz@europeanenergy.dk, T: +45 20478220

EES IT Admin