European Energy A/S leverer stærkt resultat for 2017

Koncernens omsætning for 2017 endte på DKK 1.390 mio. og overskuddet før skat blev DKK 190 mio. Forrentningen af egenkapitalen nåede 27%.

Knud Erik Andersen, CEO i European Energy siger:

Vi er meget tilfredse med resultatet for 2017. Vi har nået vores økonomiske mål, og vi ser resultatet for året som en bekræftelse af, at vi har den rette strategi for de kommende år. Året var præget af høj aktivitet på vores kernemarkeder, ligesom vi også har formået at udvikle og sælge vores første projekter i Latinamerika.”

European Energy Gruppen har leveret et solidt resultat for fjerde kvartal af 2017 med en omsætning på DKK 430 mio. og et overskud på DKK 65 mio. I fjerde kvartal var det særligt salget af tre vindparker i Finland, med en total kapacitet på 17,25 MW, der havde en positiv indvirkning på resultatet.

De nordiske lande er vigtige for os. Norden er et attraktivt marked, og vi forventer at udvide såvel vores sol- som vindpipeline her,” fortæller Knud Erik Andersen.

European Energy opjusterede efter andet kvartal forventningen til 2017 fra en forventet omsætning på DKK 970-1.265 mio. til DKK 1.115-1.300 mio. Derudover blev det forventede overskud før skat for 2017 justeret op fra DKK 125-165 mio. til DKK 170-195 mio. Dermed indfriede koncernen sine forventninger til året, da omsætningen for 2017 var DKK 1.390 mio. og overskuddet før skat DKK 190 mio.

I løbet af 2017 har European Energy solgt vindprojekter med en total kapacitet på 101,5 MW og solprojekter med en total kapacitet på 111,0 MW. Ved udgangen af året havde European Energy koncernen samlet 229,6 MW under opførelse og yderligere 271,0 MW var byggeklar.

Vores strategi og vores pipeline af projekter gør at, vi forventer at resultatet for 2018 vil blive lige så godt eller en anelse bedre end resultatet for 2017” tilføjer Knud Erik Andersen.

For yderligere information, kontakt venligst presseansvarlig, Nicolai Skafte
E-mail: nsk@europeanenergy.dk, telefon: +45 21977071