European Energy indgår aftale om finansieringen af italiensk vindpark

European Energy A/S har indgået en aftale om finansiering af vindparken Bosco Le Piane med NORD/LB Norddeutsche Landesbank og Siemens Financial Services.

Bosco Le Piane-vindparken ligger i Basilicata-regionen i det sydlige Italien. Projektet består af 13 Siemens-Gamesa Renewable Energy møller, og parken forventes kommissioneret i andet halvår af 2018. Byggeriet af vindparken er allerede sat i gang, og dermed er Bosco Le Piane det største vindprojekt under opførsel i Italien i øjeblikket.

Knud Erik Andersen, adm. direktør i European Energy A/S er godt tilfreds:

”Vi er meget glade for at kunne indgå partnerskab med NORD/LB Norddeutsche Landesbank og Siemens Financial Services for Bosco Le Piane-projektet. Italien bliver i stigende grad et kernemarked for os, eftersom den italienske regering støtter en omstilling til grøn energiproduktion. Derfor ser vi også gode muligheder for fremtidige projekter i Italien.”

Marco Wedemeier, Senior Director of NORD/LB Group, siger:

“Vi er meget tilfredse med at have opnået en succesfuld finansiering af vindparken. Gennem hele processen har vi brugt vores finansielle ekspertise til at støtte det meget professionelle team fra European Energy. Vi er også begejstrede for at kunne styrke det eksisterende forhold til begge virksomheder. Sektoren for vedvarende energi i Italien er interessant for NORD/LB Group. Vi har gennem de seneste år stillet med finansiering til vedvarende energi projekter med cirka 200MW kapacitet i Italien.”

”Det er den fjerde større landvindpark i Italien, hvor vi har leveret finansiering til Siemens nøglekunder, der bruger teknologi fra Siemens-Gamesa Renewable Energy. Der er mange muligheder for at udvikle landvindprojekter i regionen, og Siemens Financial Services er stolte af, at vi kan støtte den fortsatte udvikling af vedvarende energiprojekter, så vi skaber renere energiproduktion i Europa,” siger Siobhan Smyth, Head of Energy Finance – Debt for EMEA and Australia-Asia i Siemens Financial Services.

NORD/LB Norddeutsche Landesbank har tidligere stået for finansieringen af European Energys nærliggende 20 MW Oppido vindpark, også beliggende i Basilicata-regionen i Italien og repoweringen af Gilmerdingen vindparken i Niedersachsen, Tyskland.

Kontakt:

European Energy: Joachim Steenstrup, Kommunikationschef, +45 51624815 eller jst@europeanenergy.dk

NORD/LB: Daniela Grams, Pressechef, +49 (0) 511-361-4481 eller daniela.grams@nordlb.de