European Energy leverer fornuftigt Q1 resultat

European Energy Gruppens overskud før skat i første kvartal 2018 blev DKK 16,4 millioner baseret på en omsætning på DKK 76 millioner, sammenlignet med DKK 32,8 millioner og DKK 164 millioner i det første kvartal af 2017. Resultatet er i overensstemmelse med forventninger til hele året, som European Energy tidligere har offentliggjort.

Knud Erik Andersen, administrerende direktør i European Energy, siger:

”Vi er tilfredse med vores resultat i første kvartal. Vores forretningsmodel og strategi virker godt, derfor har kvartalet været meget travlt for European Energy. Vi har fortsat vores projekter under udvikling og projekter i byggefasen. Og vi har bygget videre på vores omfattende portfolio af mulige nye projekter.”

Forventningerne til året er uændret med overskud før skat på DKK 193,7 -208,6 millioner. Cash flow for kvartalet har været positivt, mens den likvide beholdning er på DKK 387,4 millioner ved kvartalets udgang.

“Vi har gennem et stykke tid vidst, at frasalgene af vores projekter ville ske i anden halvdel af 2018. Det betyder, at vores indtjening er ujævnt fordelt over kvartalerne, men det er almindeligt i virksomheder, der har fokus på at levere store projekter. Resultatet for kvartalet hænger fint sammen med de forventninger, vi tidligere har oplyst for hele året.”

Ved udgangen af kvartalet havde European Energy samlet 165 MW under opførelse og yderligere 290 MW var byggeklar, og forventer derfor, at den positive udvikling fortsætter.

For mere information eller interviews med ledelsen, kontakt kommunikationschef, Joachim Steenstrup. E: jst@europeanenergy.dk, T: +45 51624815