Axpo og European Energy indgår PPA rammeaftale

European Energy har indgået en rammeaftale med det schweiziske energiselskab Axpo. Aftalen dækker strømsalg fra European Energys fremtidige italienske solcelleparker, og aftalen dækker en samlet kapacitet på op til 300MW.

Aftalen er er den første af sin slags i Italien, da strømssalgsaftaler for solcelleparker i industriskala er et nyt forretningsområde i Italien. Parterne bag aftalen er enige om ikke at dele detaljer, men aftalen løber over mere end 12 år og er derfor væsentlig længere end de aftaler som traditionelt ses i Italien eller på andre europæiske markeder.

Knud Erik Andersen, CEO i European Energy siger:

”Aftalen er et betydeligt skridt fremad for os i det italienske marked. Prisen og længden på aftalen gør, at vi kan tage aftalen med i banken, når fremtidige parker skal finansieres. Det betyder, at vi kan gennemføre en stor del af vores italienske projekter. Vi har et rigtigt godt forhold til Axpo. Vi håber på, at forholdet bliver endnu tættere, både i Italien, men også i andre markeder, hvor vi begge har interesser.”

Simone Demarchi, CEO i Axpo Italia, siger:

“Det er et betydningsfuldt skridt for AXPO Italia. Vi er stolte af at hjælpe og støtte European Energy med at indfri deres ambitiøse mål for det italienske marked. Solceller er den hurtigst voksende energiform og Italien er marked med kæmpe potentiale som vi ser store mulighed i. Det er Axpos grundlæggende ambition at være en af nøglespillerne i den omstilling grønne omstilling. Jeg tror på, at vi har den rigtige risikoappetit, evner og viden til at gøre en forskel, når vi arbejder side om side med velansete partnere som European Energy.”

European Energy har en betydelig projekt portefølje i Italien. Projekterne er i forskellige faser af udvikling, hvor op til 150MW er klar til opførelse.

For mere information eller interviews med ledelsen, venligst kontakt Joachim Steenstrup, kommunikationschef.
E: jst@europeanenergy.dk
T: +45 51624815