2018 et stærkt år for European Energy

2018 var et tilfredsstillende år for European Energy Group. Resultatet før skat var på DKK 193,7 millioner. Det er på niveau med 2017, hvor resultatet før skat var DKK 193 millioner. Resultatet før skat i Q4 var DKK 181 millioner, sammenlignet med DKK 65 millioner i 2017.

Knud Erik Andersen, administrerende direktør, siger:

“Vi er meget tilfreds med resultatet. Vi har oplevet en kraftig vækst i vores portefølje af udviklingsprojekter, i antallet af projekter der er byggeklare og i projekter som er under opførsel. Den vækst vil kunne ses i antallet af projekter og størrelsen på projekterne som European Energy vil opføre i de kommende år.”

I det fjerde kvartal havde salget af otte solcelleparker og en vindpark i Danmark en positiv indflydelse på resultatet.

“Som følge af vores kraftige vækst i byggeri, har vi haft ejerskab over flere sol og vindparker end tidligere. Kraftværkerne har naturligvis generet en højere indtægt ved strømsalg end tidligere år, ” siger Knud Erik Andersen.

Gruppens salg af elektricitet steg fra DKK 75,5 millioner i 2017 til DKK 148,1 millioner i 2018. Den samlede produktion var 327 GWh, svarende til en besparelse på 231.592 ton ikke udledt CO2.

European Energy forventer EBITDA på DKK 299-337 i 2019, samt et resultat før skat på DKK 224-262.

For mere information eller interviews med ledelsen, kontakt venligst kommunikationschef, Joachim Steenstrup. E: jst@europeanenergy.dk, T: +45 51624815