European Energy køber 121 MW paneler hos Risen Energy

European Energy A/S har indgået en aftale med den kinesiske virksomhed Risen Energy om leverance af solcelle paneler med en samlet kapacitet på 121 MW. Aftalen dækker paneler til projekter i Italien og Danmark, og omfatter flere end 300.000 paneler og har en værdi til mere end en kvart milliard kroner.

Knud Erik Andersen, administrerende direktør i European Energy, siger:

”Vi er blevet overbevist af den professionalisme og fleksibilitet som vi har mødt hos Risen Energy. Vi har besøgt deres fabrikker, og der fik vi et meget positivt indtryk af både faciliteter og arbejdsgange. Den indstilling vi har mødt hos Risen har bidraget til den gensidige tillid, det kræves til en ordre af denne størrelse. Vi er overbeviste om, at Risen Energy leverer til tiden og i den høje kvalitet som de er kendt for.”

Risen Energy leverer 370W high-efficiency mono perc moduler til European Energys 64 MW projekt i Puglia, Italien, og 375W high-efficiency mono perc bifacial dual-glass til to projekter i Thisted og på Mors.

Zhao Zelin, vicepræsident for salg hos Risen Energy, siger:

”Risen Energys global partnere hænger uløseligt sammen med den globalisering vi oplever i Risen Energy. Vi ser frem til at gøre vores bidrag til den globale omstilling af energisektoren og til tilføje flere partnere. Vi tror på, at vores samarbejde med European Energy vil udvikle sig i fremtiden til fordel for begge virksomheder.”

Ordren på 121 MW vil blive leveret i løbet af 2019.

For mere information eller interviews med ledelsen, kontakt venligst kommunikationschef, Joachim Steenstrup. E: jst@europeanenergy.dk, T: +45 51624815